Saturday, March 14, 2015

Újabb feminista gyöngyszem

Az alábbi video-t már megint egy kedves ismerősömtől kaptam. Először azt hittem, hogy paródia, de nem az... sajnos. A video öt évvel ezelőtt látott napvilágot, és bár nyert egy díjat a kijevi filmfesztiválon, nem volt igazán népszerű. Mindez akkor változott meg, amikor a rendező felpakolta a video-t a Youtube-ra (ott könnyebb népszerűséget szerezni). Pár nap alatt milliók látták. Aki nem ért franciául vagy angolul, az is megértheti a történetet, amely egy férfiről szól, aki hirtelen egy nők uralta világban ébred. Megaláztatás, szexizmus, és bántalmazás jut neki a nap folyamán. A video azt próbálja illusztrálni, hogy milyen lenne a férfiak helyzete egy matriarchális társadalomban, ami ugye a patriarchális társadalom ellentéte. Van néhány problémám ezzel. Először is, a rendező kijelentette, hogy a filmben bemutatott szexuális zaklatás a kasztrációt szimbolizálja. Kedves és humanista megoldás.... Másrészt a rendező azt is nyilatkozta, hogy a film nem realisztikus, csak elrettentő. Á, basszus... ha a reakció egy akcióra (nőgyűlölet, elnyomás, bántalmazás) nem realisztikus, akkor az eredeti akció sem az. Én, és egyetlen női ismerősöm sem tapasztalt annyi diszkriminációt egy nap alatt, mint a filmben szereplő férfi. Ám a radikális feministáknak ez a mennyei manna...erre a hazugságra alapozzák a létüket. Ami még rosszabb, hogy a nőuralmat úgy képzelik el, hogy a nők férfiakká válnak. Ki találta ki ezt a baromságot??? Én nőként nem akarok férfi lenni, és nem akarok elveszni az erdőben. Én nem akarok félmeztelenül futni, de nem bánom, ha egy férfi ezt teszi. Mikor értjük meg végre a szerepek különbözőségét? Mikor értjük meg, hogy a másság nem hátrány? Ez különben rendkívül érdekes, mert a feministák jellemzően támogatják az LGBTQ társadalmak másságát, ami helyes, csak azt nem veszik észre. hogy a szabályok rájuk is érvényesek. Ja... a kommentelés le van tiltva...tipikus.


1 comment:

  1. "Én nem akarok félmeztelenül futni, de nem bánom, ha egy férfi ezt teszi."
    No és ha én szeretenék félmesztelenül kocogni/ülni az utcasarkon reggelenként? Nem tehetem meg, mert megszólnak, de egy férfit nem szólnak meg ugyan ezért, pedig csak a rohadt felső testem látja az ég szerelmére.

    A mondatoddal csak az a baj, hogy attól hogy te nem szeretnéd ezt tenni (pl félmeztelenül futni) attól még nem fer, mert ha én pl igen, akkor én nem tehetem meg úgy, mint ahogy egy férfi megteheti (értsd ha én csinálom nem oké, ha ő csinálja akkor oké).

    ReplyDelete