Friday, December 12, 2014

Itt a válasz a pécsi rendőrség videoira!


Nocsak, nocsak. Ezt is megértük. Nézzük miről is szól a video. Részeg csajok bevonulnak egy klubba. Rihegnek-röhögnek. Egymás után hörpintik fel a vodkának látszó folyadékot. Eközben egyikük belegabalyodik egy férfibe. Tipi-tapi és puszi. De várjunk csak! Egy sötét, kapucnit viselő alak üldögél a pultnál, és figyel. Egyedül van. A kapucni is gyanús...de nagyon. Főszereplőnk végül magára kapja fehér bundácskáját, és a barátnőit meg az új fiúját hátrahagyva elkezd a sötét utcán botorkálni. Hoppá! A kapucnis fickó követni kezdi...baj lesz ebből (gondoltam én) meg áldozathibáztatás. Nem. A fickó gálánsan felajánlja, hogy taxit hív a bambán pislogó elázott hölgynek. Wow.

A Férfihangon már kiposztolták a video-t egy kommentben, és véleményezték is. Nem is tudnék jobban egyetérteni. Egyrészt a video továbbra is azt az üzenetet hordozza, hogy a nőknek joguk van kihivóan öltözni, értelmetlenül flörtölgetni, és hülyére inni magukat. Oké...joguk van hozzá. Ezzel a felfogással ugyan ütközik az, hogy megjelenik a férfi és segítséget ajánl. Ezt nem értem. Azt hittem a nőknek nem csak jogaik vannak, hanem olyan erősek, hogy nincs szükségük a férfi védelmére. Vagy mégis? Ez kényelmetlenül emlékeztet az "egyenlő vagyok, sőt egyenlőbb, de csak amíg..." témára. Az erőszaktevőnek álcázott hős bemutatása pedig pontosan az antifeministák eszméjét támasztja alá, miszerint NEM minden férfi erőszaktevő....még az sem, aki annak látszik.
Lehet, hogy a video-t nem feministák készítették? A radikálisok vajon mit szólnak majd hozzá?

No comments:

Post a Comment