Sunday, February 22, 2015

Oscar - Egy apró szösszenet

Az Oscar díjátadó mindig hemzseg a politikai és szociális beszólásoktól. Én személy szerint nem találok hibát abban, amikor a rasszizmus vagy az LGBTQ közösség jogaira hívják fel a figyelmet. Látom naponta, hogy nem rendelkeznek azonos jogokkal, és ami pozitív diszkriminációnak tűnik néha velük szemben az valójában igazságszolgáltatás. Ha az olvasó nem ért egyet, az nem baj, nem lehetünk egyformák. No de a férfi-nő egyenlőtlenség szajkózásából nagyon elegem van. Mert az nem fedi a valóságot, illetve egy rakás sztereotípián alapszik.

Amikor ma este Patricia Arquette megnyerte az Oscart, és a beszéde alatt véletlenszerűen benyögte, hogy: "Egyenlő fizetést a nőknek most és mindörökre" akkor kicsit megrándult az arcom. Főleg amikor azt láttam, hogy 1. Meryl Streep az öklét rázva helyesel; 2. J Lo melleit kidobva szinte ájuldozik a gyönyörtől. Mi mi mi? Meryl nincs megfizetve? Na neeee. Vagy csak szolidaritást vállal más nőkkel?



Igen, az ún. wage gap létezik. Miért? Mert rendszerint a nők és férfiak más munkát vállalnak, más időbeosztással, és más tapasztalattal. Miért kell ezen rinyálni??? Ja, hogy azt mondják, ez nem igaz, és a wage gap létezik mindentől függetlenül. Bizonyíték? Na az nincs. Én soha nem kerestem kevesebbet, mint egy férfi kollégám, pedig dolgoztam vezetői pozícióban. 

Oké, most rendes leszek. Tegyük fel, hogy ez valódi probléma. Megváltozik attól, hogy egy nő fröcsög egyet miután épp megnyerte az Oscar díjat? Nem....

No comments:

Post a Comment